Wybieranie klawiatury komputerowej
Zazwyczaj przy budowaniu komputera nie przywiązujemy zbyt dużej uwagi do peryferiów, których będziemy na co dzień używać do pracy na komputerze. Często pomijamy ten istotny fakt, a później narzekamy na brak komfortu użytkowania. Jeśli klawiatura jest nam niezbędna przez większą część dnia, to z pewnością musimy dobrze przemyśleć jej zakup. Jakie są rodzaje klawiatur i czym się charakteryzują? Na rynku są ogromne ilości klawiatur, które możemy wybrać i dostosować do naszych potrzeb.
Na samym początku dobrze jest zastanowić się, czy klawiatura będzie cały czas leżała przed naszym monitorem, czy jednak planujemy używać jej też w innych miejscach pokoju, np. leżąc w łóżku. Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ do dyspozycji mamy klawiatury przewodowe i bezprzewodowe. Jeśli do korzystania z komputera musimy być w niedalekiej od niego odległości, to dobrym wyborem jest klawiatura przewodowa, zwłaszcza, gdy niezbędna jest nam ona chociażby do grania.
Przewód szybciej prześle sygnał do komputera, niż urządzenie bezprzewodowe. Jeśli jednak nie zależy nam na ułamkach sekund, a bardziej na wygodzie i ergonomii, to możemy śmiało zainwestować w klawiaturę bezprzewodową. Kolejnym podziałem jest układ klawiatury. Tutaj mamy do wyboru klawiatury klasyczne, dzielone i ergonomiczne.
Klasyczna ma dobrze znany prostokątny kształt i jest najbardziej powszechnym typem tego sprzętu. Klawiatury dzielone są (jak sama nazwa wskazuje) podzielone na dwie niezależne części, które możemy odpowiednio dostosować do naszych potrzeb. Ergonomiczna z kolei jest odpowiednio wyprofilowana i zapobiega urazom, na które narażone są osoby spędzające dużo czasu przed komputerem. Mechanizm działania jest także niezwykle istotny.
W tym przypadku klawiatury dzielimy na tradycyjne i mechaniczne. Tradycyjne działają dzięki gumkom, które przesyłają sygnał do komputera. Mechaniczna z kolei pracuje dzięki specjalnym przełącznikom, co dodatkowo wydłuża żywotność sprzętu, ale także wydaje dość charakterystyczny i donośny dźwięk, który może nie podobać się użytkownikowi.